متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : خواهر خوانده    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۰۵    دیده شده : 240

مقدمه



مقدمه
موضوع ورزش پاورلیفتینگ چیزی نیست جز اجرای 3 حرکت اسکات، پرس و ددلیفت با بیش ترین وزنه ممکن برای فقط یک تکرار. به احتمال زیاد شما نیز تا حالا مجذوب عضلات ستبر و در هم تنیده یک پاورلیفتر شده اید!
آنها چگونه به چنین فیزیک تحسین برانگیزی دست پیدا می کنند؟ حدس بزنید پاسخ این سوال برای یک ورزشکار بدنساز چقدر می تواند پر جاذبه و در عین حال ابهام آمیز باشد.موضوع ورزش بدنسازی ساخت همان عضلات ستبر و در هم تنیده ایست که در بالا مجذوبشان شده بودید! در یک مسابقه پرورش اندام نه میز پرسی هست نه وزنه و هالتر و نه اثری از پودرهای کربنات منیزیم! موفقیت شما صرفا در گرو زیبایی همین عضلاتی است که با خود روی صحنه برده اید.
ورزشکاران رشته پرورش اندام متاسفانه گاهی دست به اعمال محیرالعقولی برای ساخت این عضلات می زنند. البته ما می دانیم یک چنین اعمالی در میان پاور لیفترها نیز وجود دارد اما در اینجا قصد نداریم بر سر این مساله بحث کنیم.
توانایی و تنومندی, قدرت و زیبایی از دیرباز به وسیله انسان به موازات یک دیگر مورد ستایش قرار گرفته اند گواه این مطلب وصف اساطیر ملل مختلف و تندیس و نگاره هایی است بر جای مانده از گذشته. یقینا شکل گرفتن دو رشته ورزشی پاورلیفتینگ و پرورش اندام امری تصادفی نبوده و ریشه در همین خواستگاه های فطری انسان دارد.
من هیچ ورزشکار بدنسازی را نمی شناسم که وقتی برای پرس سینه دمبل سراغ جایگاه دمبل ها می رود دوست نداشته باشد سراغ بزرگترین جفت دمبلی برود که آنجا وجود دارد.همینطور هیچ پاورلیفتر یا وزنه برداری را نمی شناسم که از دیدن عضلات برجسته وزیبای خود در آینه احساس غرور و رضایت نکند. در واقع ماهیت این دو رشته ورزشی فصل مشترک و شباهت بسیاری دارند ولی در شیوه پرداختن به این ماهیت تفاوت هایی پیدا کرده اند برای این که اهداف متفاوتی را دنبال کنند ما به دلیل آن شباهت و این تفاوت ورزش بدنسازی را خواهر خوانده پاور لیفتینگ گفتیم!
قصد داریم در سری مقالات خواهرخوانده مطالبی گوشزد کنیم از دنیای پاورلیفتینگ به بدنسازان در راستای رسیدن به اهدافشان همینطور نکاتی یادآور می شویم از دنیای پرورش اندام به پاورلیفترها، ما معتقد هستیم این ورزشکاران چیزهای زیادی باید از یک دیگر بیاموزند! امید است که مفید واقع شود. با سپاس م.جوادی

 

  • نظرات کاربران
  • فرم ثبت نظر
نظری برای این مطلب وجود ندارد!


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت