متاسفانه امکان ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه شما وجود ندارد!
دسته : پاورلیفتینگ و پرورش اندام    تاریخ درج : ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۱:۴۰    دیده شده : 321

تمرین با سلطان ساق پا Mike Matarazzo


Michael Richard Matarazzo
مایک ماتارازو سال 1965 در ایالات متحده آمریکا (بوستون ، ماساچوست) چشم به جهان گشود.
او یک بدنساز حرفه ای IFBB بود و به طور حرفه ای در سال های 1991 تا 2001 روی صحنه مسابقات پرورش اندام حضور داشت . پیش از این او در رشته بوکس فعالیت می کرده است.
مایک به داشتن ساق ها و بازوهای حجیم شهرت داشت . او هفت بار به مسابقات مستر المپیا راه یافت اما نتوانست به جایگاهی بالاتر از نهمی در سال 1998 دست یابد .
او در سال 2004 تحت جراحی قلب قرار گرفت و برای همیشه از صحنه مسابقات دور ماند. و سرانجام در سال 2014 در سن 48 سالگی در حالی که در انتظار عمل پیوند قلب بود در گذشت .
حجم و تقارن خیره کننده در عضلات ساق پای مایک هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد . بسیاری از اهالی ورزش پرورش اندام او را صاحب برترین ساق پاهای تاریخ پرورش اندام می دانند .
مایک توسعه عضلات ساق پای خود را مرهون سال های فعالیتش در رشته بوکس می دانست . و معتقد بود جهیدن های بی شمار روی انگشت های پا در تمرین های رقص پا او را به چنین توسعه ای در عضلات ساق پایش رسانده است .
نکاتی از زبان Mike Matarazzo برای پرورش عضلات ساق پا :
* دامنه حرکت
در تمرین ساق پا دامنه کامل حرکت نقش بسیار کلیدی دارد . من هر تکرار را از کشش کامل تا انقباض کامل انجام می دهم و در انقباض کامل یک یا دو ثانیه مکث می کنم .
* تمرین سنگین
من ساق پاهایم را مانند دیگر عضلات تمرین می دهم ، سخت و سنگین .
* تقلب در تمرین
کمی تقلب در تمرین ساق پا را توصیه می کنم . ماهیچه های ساق به واسطه پهنای کم و طول زیادی که دارند در وضعیت کاملا کشیده بسیار ضعیف و ناکارآمد هستند . از این رو در تکرار های پایانی هر ست و در ابتدای دامنه حرکت کمی استفاده از تقلب و حرکت بدن به منظور رسیدن به خستگی کامل در تمام دامنه حرکت بسیار سودمند می تواند باشد .
* ماساژ بین ست ها
من پس از هر ست تمرین ساق پا کمی این عضلات را می کشم و قبل از انجام ست بعدی کمی ماساژ می دهم .
* استراحت
در اکثر فعالیت های روزانه عضلات ساق پا درگیر هستند در نتیجه پتانسیل زیادی برای تمرین زدگی در این عضلات وجود دارد . من 3 تا 5 روز استراحت بین هر دو جلسه تمرین ساق پا را توصیه می کنم .
* تمرین ساق بعد از پشت پا
من تمرین ساق پا را پس از تمرین عضلات همسترینگ انجام می دهم . پمپ خون حاصل از تمرین همسترینگ در بخش پشتی پاها می تواند کیفیت تمرین ساق پا را بسیار بهبود دهد .
برنامه تمرین ساق پای Mike Matarazzo :
1 .
ساق پا ایستاده : 4 ست - 10 تکرار
2 .
ساق پا نشسته : 4 ست - 10 تکرار
3 .
ساق پا با دستگاه پرس : 4 ست - 10 تکرار

 


طراحی سایت | فروشگاه آنلاین | خدمات وب فروشگاه اینترنتیپاورلیفتینگبدنسازیپرورش اندامعضله سازیپرس سینهاسکاتددلیفت